KIAS : LAWATAN KERJA PRESIDEN KE PAHANG


Alhamdulullah, Dato’ Seri Tuan Guru Hj. Hadi Awang (TGHH) telah selamat membuat lawatan kerjanya ke Negeri Pahang pada 27.2.2010. DS TGHH dalam ucapannya menjelaskan beberapa perkara yang berkaitan dengan parti terutamanya mengenai kerjasama (Tahaluf As Siasiy) dalam Pakatan Rakyat yang perlu diperkukuhkan. TGHH juga menghuraikan hal yang berkaitan dengan Siasah Syar’iyyah yang digunakan dalam politik di Malaysia.



(Gambar di atas : Pimpinan PAS Pahang begambar kenangan bersama Presiden, PJ, Dato' Abd Halim dan Ust Idris Ahmad)




Apa yang menarik perhatian ialah kesanggupan pihak DAP Jerantut yang setia menunggu TGHH lebih kurang satu jam setengah semata-mata untuk bertemu dengan salah seorang pimpinan PR. Sepatutnya rombongan DAP itu, turut disertai oleh Pengerusi Gereja Jerantut namun beliau yang telah berada di Kompleks Imam Al Syafie’ (KIAS) Jerantut terpaksa pulang kerana ada urusan yang tak dapat dielakkan. (Gambar kanan : Pimpinan DAP Jerantut turut mengambil kesempatan bergambar bersama pimpinan PAS Pusat dan PAS Pahang)


Kedatangan TGHH juga diambil kesempatan oleh wartawan yang bertanyakan tentang kenyataan MB Pahang yang menempelak pembangkang supaya jangan bermimpi untuk menawan Pahang.

Walaubagaimanapun TGHH terus menyindir kembali kenyataan itu dengan menyatakan bahawa PAS dan DAP telah bertapak dalam Dewan Undangan Negeri seramai 4 orang wakil rakyat manakala di Parlimen pula PKR telah menghantar 2 wakil rakyatnya dari Negeri Pahang. Semuga PR terus mara ke hadapan.

(Gambar kiri : Presiden sedang melayani pemberita dalam segmen sidang media selepas tamat program)

    0 ulasan:

    Catat Ulasan